Tanáraink és szakmai csapatunk

A Maimonidész Gimnázium egyesíti az autentikus értékrendet és a zsidó hagyományokat a nyitottsággal és dinamikus gondolkodással. Tanáraink és szakmai csapatunk tudása és elhivatottsága biztosítja, hogy iskolánk olyan magas színvonalú képzést nyújtson, ahol a világi és vallási értékek egyensúlya teljes mértékben megvalósulhat. Oktató tanáraink munkáját segítik mentoraink is, akiknek többsége a legelismertebb budapesti gimnáziumok tanári közösségeiben tevékenykednek évtizedek óta.

Köves Slomó, Köves Dvora

Fogadó óra:  Minden szaktanárnál, előzetes időpont egyeztetés alapján

“A középiskolás évek kiemelkedően fontosak a személyiségfejlődés, identitáskeresés szempontjából. A Maimonidész Gimnáziumban a diákok a világi tudáson túl megtanulják, milyen érzés egy zsidó közösség tagjaként élni.”

“Neveld az ifjút a maga útja szerint, ha megöregszik, sem fog letérni róla. A zsidó vallásban a nevelés nem skatulyába zárás, a cél, hogy a gyerek a benne rejlő egyedi lehetőségeket a lehető legjobban hozza ki önmagából.”

“Nyitott gondolkodású, gyermekközpontú intézményt kívánunk létrehozni, ahol a szülőkkel és a gyerekekkel együttműködésben arra koncentrálunk, hogy diákjaink megtalálják a helyüket a nagybetűs életben.”

“Education is not about the knowledge that is transmitted but about empowering and strengthening the student as an individual and as a member of the community.”

Fontenelle mondotta: „Nincs olyan bánat, amit ne ellensúlyozna egy óra olvasás.”

“Tell Me and I Forget; Teach Me and I May Remember; Involve Me and I Learn.”

“Szép dolog kifaragni egy szobrot és életet adni neki; de még szebb kiformálni egy emberi lelket és megtölteni igazsággal.” /Victor Hugo/

“A lélek leszáll ebbe a világba, és hetven-nyolcvan évig lakik a testben, mindössze azért, hogy fizikai és főleg lelki szempontból jót tegyen egy másik zsidóval (Hájom jom c. könyv Ijár 5. bejegyzése alapján). Az iskola az oktatás, a tanulás és az elmélyülés helye. De ennél is többet tartok elsődleges célnak: azt, hogy a gyerekeknek megadjam az eszközöket ahhoz, hogy emberré váljanak. Olyan emberré, aki érzékeny másokkal szemben és átérzi környezetét”

“This above all: to thine ownself be true,
And it must follow, as the night the day,
Thou canst not then be false to any man.”

” Bátrabb vagy, mint hiszed, erősebb, mint sejted, és okosabb, mint véled.”  Alan Alexander Milne

If you are planning for a year, sow rice; if you are planning for a decade, plant trees; if you are planning for a lifetime, educate people.

“Egyetlen ismeret van, a többi csak toldás: Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra.”

Weöres Sándor

“Amit az emberi elme képes kigondolni, és amiben hinni tud, azt képes megvalósítani.” /Napoleon Hill/

“A történelem ismerete nélkül nem érthetjük meg igazán önmagunkat sem.”

Te jól tudod, a költő sose lódit: az igazat mondd, ne csak a valódit, a fényt, amelytől világlik agyunk, hisz egymás nélkül sötétben vagyunk. (József Attila)

“A legnagyobb tanári művészet az alkotás és felismerés örömének felébresztése.”
Albert Einstein

“Szeretném, ha a diákjaim szeretnék a környezetet, a körülöttük lévő világot és embereket. Célom, hogy belső kontrollos, pozitív énképű, sikerorientált, boldog diákokat nevelhessek.”

 

A sportolás segít kikapcsolni a mindennapok monotonitásából, lehetőséget ad a belső feszültség levezetésére és nem utolsó sorban az egészségünk és fizikai állapotunk megőrzésében is fontos szerepet játszik. Mozogni jó – csak meg kell találnunk azt a sportolási formát, ami hozzánk legközelebb áll!

Az iskola dolga, hogy megtanítassa velünk, hogyan kell tanulni, hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat, hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka örömére és az alkotás izgalmára, hogy megtanítson szeretni, amit csinálunk, és hogy segítsen megtalálni azt, amit szeretünk csinálni.”  Szent-Györgyi Albert

The day you were born is the day G-D decided the world couldn’t continue on without you!

“Az idő nem gyógyít. Csak az, amit az idővel teszel.”
Edith Eva Eger

“A kiegyensúlyozott, kommunikáció-hangsúlyos nyelvtanításban hiszek. Azon túl, hogy korszerű készségekre épít és használható nyelvtudást ad, a nyelven keresztül megismertet egy új kultúrával, társadalommal, és ez által fejleszti a kritikai gondolkodásmódot. Alkalmat ad arra is, hogy a diákok kibontakoztathassák a bennük rejlő készségeket, így szerezve önbizalmat, ami a siker alapvető feltétele.”

Students don’t care how much you know until they know how much you care!

KÉRDÉSED MERÜLT FEL?

Írj nekünk és tanáraink válaszolnak kérdéseidre.