Kedvenc olvasmányokkal indul az irodalomoktatás

A cél, hogy a diákok önálló, felelősen gondolkodó felnőttekké váljanak

Vida Nárcisz  magyar nyelv és irodalom tanár lesz a Maimonidész Gimnáziumban. Nárcisz 2014-ben végzett történelem-magyar szakon. Jelenleg a Zachor Alapítvány nemzetközi és oktatási programjainak vezetőjeként oktatási anyagok fejlesztésén, iskolai és iskolán kívüli oktatási programok, valamint tanárképzések szervezésén és megvalósításán dolgozik. Korábban önkéntesként tevékenykedett ugyanitt különböző oktatási programokban és nem formális oktatási tevékenységként a régi, pesti zsidónegyedben vezetett sétákat.

vida-narcisz

  • A magyar órákról feltétlenül pozitív képet vizionálok a Maimonidész Gimnázium leendő tanáraként – mondja Vida Nárcisz. Kis létszámú osztályokra készülünk, ez lehetőséget ad minden szaktanárnak arra, hogy a gyerekek egyéni érdeklődését is figyelembe véve tanuló- és tevékenységközpontú tanórákat szervezzen. Tanárként építeni fogok arra, hogy a diákokat érdeklő, az általuk is tapasztalt világhoz közel álló tantárgyi tartalmak feldolgozására kerüljön sor, segítve, hogy önállóan, kritikusan, reflektíven és felelősen gondolkodó felnőttekké váljanak. A nulladik évfolyamon, azaz az első, nyelvi év folyamán elszakadhattunk a hagyományos kerettantervtől: egy projekt-alapú tanévet terveztem, mely során a diákok behozhatják kedvenc olvasmányaikat, valamint olyan szövegeket is feldolgozhatunk, amelyre a hagyományos kerettantervet követve kevésbé lenne lehetőség. A következő tanévekben sem pusztán kronologikusan tárgyaljuk a tananyagot, hanem az időrendben haladó témakörök közé tematikus fejezeteket is beillesztettünk.

A közös gondolkodás a tanár és a diákok között nagyon fontos lesz a gimnáziumi évek alatt – ez szükséges ahhoz, hogy a diákokat számukra is érvényes, használható tudás és készségek megszerzéséhez segítsük hozzá.

A magyar nyelvtan tanítását tekintve kéttannyelvű iskolaként a Maimonidészben különös hangsúlyt helyezünk arra, hogy a tanítási-tanulási folyamat megalapozza és továbbfejlessze a tanulók nyelvhasználattal kapcsolatos ismereteit, képességeit, motivációit, ami segítséged ad majd a diákoknak az angol és a héber nyelv magas szintű elsajátításához.

Írta: Lefkovics Zsófi